Podróż do wnętrza ziemi

Opublikowano: 2020-01-02 14:09, Numer artykułu: 19607

W dniu 19 grudnia 2019 r. klasa 1THP uczestniczyła w wycieczce dydaktycznej do kopali soli w Kłodawie i do parku wodnego w Uniejowie.

Zwiedzanie zaczęliśmy od zjazdu windą górniczą poruszającą się z prędkością 6m/s. Zjechaliśmy 600 metrów w głąb ziemi do czynnej kopalni soli kamiennej. Przez 2 godziny przemierzaliśmy podziemną trasę turystyczną, słuchając ciekawych opowieści przewodnika dotyczących historii kopalni, sposobów pozyskiwania soli oraz legend górniczych. Dowiedzieliśmy się, że tutaj pobito rekord Guinnessa w kategorii najniżej odbywający się koncert muzyczny na świecie. Dokonano tego w 2007 roku na scenie kłodawskiej kopalni, 600 m pod ziemią.

Na zakończenie każdy z uczestników otrzymał na pamiątkę bryłki różowej i białej soli kamiennej. Dla warsztatów szkolnych przywieźliśmy prezent od kopalni w postaci 20 kg soli kuchennej.

Kolejnym miejscem na naszej wycieczkowej mapie był oddalony o 35 km od Kłodawy Uniejów.

Tam również mieliśmy możliwość korzystania z dobrodziejstw pozyskiwanych z wnętrza ziemi – wód geotermalnych. Uniejowska woda to cenny skarb natury ukryty na głębokości 2000 m pod ziemią, stanowiąc dobrodziejstwo dla ciała i ducha.

W środku zimy mogliśmy wygrzać się w ciepłej wodzie solankowej, mającej 35°korzystając z basenów oraz atrakcji wewnętrznej i zewnętrznej strefy SPA i relaksu będących atrakcją parku wodnego „Termy Uniejowskie”. Po szaleństwach basenowych zjedliśmy obiad i udaliśmy się w drogę powrotną do Bydgoszczy.