Poznaj swoje miasto

Opublikowano: 2024-06-20 12:28, Numer artykułu: 84897

18 czerwca klasa 3TH uczestniczyła w spacerze po Bydgoszczy z przewodnikiem miejskim panem Jakubem Brągielem. Miejscem startu była szkoła, z której przeszliśmy do Parku Kazimierza Wielkiego i pod Fontannę Potop, stamtąd do dzielnicy Muzycznej i Filharmonii Pomorskiej. W Parku Jana Kochanowskiego pograliśmy na instrumentach na muzycznym placu zabaw i wysłuchaliśmy „wstydliwej historii” naszej pięknej Łuczniczki. Następnie skierowaliśmy się na ulicę Gdańską, gdzie zapoznaliśmy się z historią Józefa Święcickiego – „architekta Bydgoszczy i zatrzymaliśmy się przy 2 okazałych kamienicach – willi Flora i rezydencji Carla Blumwego. Kolejnym punktem na naszej wycieczkowej mapie była ławeczka matematyka i kryptologa pochodzącego z Bydgoszczy - Mariana Rejewskiego. Niewiele osób wie, że w jednej z kamienic ul. Gdańskiej znajduje się najstarsza, działająca winda, która ma ponad 100 lat. Mieliśmy okazję ją zobaczyć. Dłużej zatrzymaliśmy się przy najstarszym w Bydgoszczy hotelu – „Pod Orłem”. Dalsza nasza trasa wiodła na Stary Rynek i Wyspę Młyńską. Po drodze zatrzymaliśmy się przy symbolu, kojarzącym się z Bydgoszczą „Przechodzącym przez rzekę”. Bulwarami nad Brdą ruszyliśmy w stronę katedry. Na płycie Starego Rynku usłyszeliśmy historię ratusza, kościoła św. Ignacego Loyoli i kolegium jezuickiego. Przekroczyliśmy południk 18°E i stamtąd przeszliśmy na Wyspę Młyńską. Pod Młynami Rothera zakończyliśmy naszą wycieczkę. Dziękujemy panu Jakubowi za dobór trasy i obiektów oraz ciekawą opowieść o naszym mieście.