Wycieczka do Berlina

Opublikowano: 2019-03-18 09:36, Numer artykułu: 11616

W dniach 8-9 marca 2019 roku uczniowie klas 1TH, 1KH, 2TH, 4KH wraz z uczniami ZSO nr 4 z Bydgoszczy uczestniczyli we wspólnej wycieczce do Berlina. Celem wyjazdu było zapoznanie z atrakcjami turystycznymi i zabytkami miasta oraz udział w Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB.Pierwszego dnia zaplanowane było zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Wędrówkę po mieście zaczęliśmy od Check Point Charlie i fragmentów Muru Berlińskiego.

Następnym punktem na mapie naszej wycieczki były: Muzeum Terroru i Pomnik Holocaustu. Stamtąd przeszliśmy pod symbol miasta – Bramę Brandenburską. Spacer kontynuowaliśmy idąc słynną aleją Unter den Linden na Wyspę Muzeów. Celem kolejnego etapu wędrówki był Aleksander Platz, a po drodze Czerwony Ratusz, Fontanna Neptuna, Zegar Urania i górująca nad miastem Wieża Telewizyjna o wysokości 368 m.

Po południu udaliśmy się do Deutsches Technikmuseum, gdzie w pierwszej strefie znajdują się wystawy poświęcone staremu i nowemu budownictwu, żegludze, kolejnictwu i lotnictwu, młyny i historyczny browar. W drugiej części znajduje się Science Center Spectrum, gdzie rozwiązania techniczne i naukowe są na wyciągnięcie ręki. Wieczorem udaliśmy się na spacer, aby zobaczyć dzielnicę Ku'damm ze słynnym Europa Center. W sobotę mieliśmy zaplanowaną wizytę w halach Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB.

Są to największe w Europie targi skupiające branżę turystyczną. Przez 5 godzin mogliśmy odwiedzić stoiska ponad 180 krajów, które prezentowały się na 160 000 m ² powierzchni wystawienniczej. Targi berlińskie to świat w pigułce, gdzie można porozmawiać z ludźmi, poznać wiele atrakcji i ciekawostek turystycznych, zobaczyć kulturę, spróbować specjałów z różnych zakątków świata.Do Bydgoszczy wróciliśmy zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wrażeń.

Dziękujemy za wspólne przygotowanie i zrealizowanie wycieczki nauczycielowi geografii z ZSO nr 4 w Bydgoszczy,